Bestellen, retouren & klachten

Betaalmethodes

Betalen in onze webshop kan veilig en eenvoudig met:

Internationaal

Paypal

Klarna betaal later 

Nederland

België

Verzenden

Na ontvangst van de bestelling en akkoord van de betaling, zullen wij de bestelling verwerken. We streven ernaar om bestellingen geplaatst voor 15:00 uur op werkdagen, dezelfde dag aan te bieden bij onze pakketbezorger van DPD. Deze bezorgt doorgaans een pakket de volgende bezorgdag op het aangeven afleveradres.

Als we de bestelling verstuurd hebben ontvangt u een e-mail met de track&trace code om de bestelling te kunnen volgen. Wij verzenden aan de volgende landen: Nederland, Duitsland, Luxemburg, Ierland, Zweden, Frankrijk & Denemarken.

  • Binnen Nederland verzenden wij gratis vanaf €50,-
  • Bij bestellingen vanuit België, Duitsland en Luxemburg verzenden wij gratis vanaf €99,-
  • Voor Ierland, Zweden, Frankrijk en Denemarken verzenden wij gratis vanaf €149,-

Circulaire pakketten

De pakketten die wij gebruiken zijn zo klein mogelijk om zoveel mogelijk ruimte te besparen voor de pakketbezorger. Daarnaast zijn al onze zendingen plasticvrij en van 100% gerecycled en recyclebaar papier/karton. Gooi de restanten van de zending dus gewoon bij het oud papier en help ons om onze logistiek elke dag een beetje duurzamer te maken!

Retourneren

Retour aanmelden

U kunt het pakket retourneren middels de retoursticker die bijgevoegd is in het pakket. Volg de instructies die op de pakbon vermeld staan.

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 30 dagen om uw product retour te sturen.

Wanneer u een deel van de bestelling retourneert krijgt u het geretourneerde product inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien de volledige order wordt geretourneerd, wordt er €5,95 retourkosten in rekening gebracht.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 7 dagen na binnenkomst van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

In goede orde betekent:

  • Het product is alleen gepast, niet gedragen
  • Het product is ongewassen
  • Het product bevat geen defecten, tenzij gemeld
  • Alle kaartjes en labels zitten in originele staat aan het product

Houd er rekening mee dat het risico voor het versturen van het pakket bij de verzender ligt, bij een retourzending is dit de consument. Zorg ervoor dat het pakket goed is verpakt om beschadiging te voorkomen. In het geval het product toch beschadigd of verloren raakt tijdens het verzenden, dan is de consument hiervoor zelf aansprakelijk.

Uiteraard geldt bovenstaande alleen voor correct geleverde orders. In het geval van een defect of verkeerd verzonden product nemen wij in alle gevallen de verzend- & retourkosten voor onze rekening. U kunt hiervoor contact opnemen via service@roosensteinwolke.com of telefonisch via 0515-432828

Omruilen

Wilt u een product ruilen voor een andere kleur of maat, of een product dat in prijs gelijk of lager is dan het product dat u heeft besteld, dan kunt u dit aangeven op het retourformulier. U hoeft dan verder niks te doen.

Wilt u het artikel omruilen voor een artikel van een hogere prijs, bestel dit artikel dan in onze webshop. We storten bij binnenkomst van de retour het geld van het teruggekomen product aan u terug.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar service@roosensteinwolke.com. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.